Nieuws gefilterd op niets

15 miljoen extra voor zedenpolitie

Een voorstel van GroenLinks om 15 miljoen extra uit te trekken voor de zedenpolitie kon donderdag op Kamerbrede steun rekenen.  Daarmee wordt de zedenrecherche met 10% uitgebreid, worden 22 speciale rechercheurs aangesteld om de meer gecompliceerde zaken te onderzoeken, komt er extra geld voor forensisch onderzoek en het opleiden van de rechercheurs.

Jeugddelinquenten in Noord- en Zuid-Nederland hebben recht op opvang in eigen omgeving

Jeugdzorg

GroenLinks wil de garantie dat jeugddelinquenten in Noord- en Zuid-Nederland in hun eigen omgeving worden gedetineerd. De hulpverleners die nu in de jeugdgevangenissen werken, moeten behouden blijven voor de regio. Zolang de minister dat niet kan garanderen, moeten de jeugdgevangenissen in Veenhuizen en Cadier en Keer openblijven. Dit stelt de partij in de aanloop naar een debat in de Tweede Kamer over jeugddetentie.

Linkse partijen presenteren tegenbegroting

GroenLinks, SP en PvdA presenteren ook dit jaar weer alternatieven voor Prinsjesdag. Het is in deze tijden van voorspoed mogelijk om te kiezen voor meer bestaanszekerheid en een sterkere samenleving. Door leraren, politieagenten en werkenden in de zorg meer te waarderen. Door ervoor te zorgen dat meer mensen een betaalbare woning kunnen vinden. En door dat op zo’n manier te doen dat de rekening eerlijk wordt verdeeld.

Vooruitschuiven besluit marinierskazerne niet acceptabel

GroenLinks is perplex over het voornemen van staatssecretaris Visser van defensie om het besluit over de voorgenomen verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen nóg verder voor zich uit te schuiven. Vorig jaar was het idee dat het besluit over de toekomst van de marinierskazerne in 2019 genomen zou worden. Maar in de defensiebegroting staat nu dat hierover pas in 2021 een besluit zal worden genomen.